Friday, January 10, 2020
Thesis1
READING MATERIALS IN DEVELOPING VOCABULARY SKILLS OF FIRST YEAR EDUCATION STUDENTS AT PAMANTASAN NG CABUAYO CABUYAO, LAGUNA: AN ASSESSMENT S. Y. 2011-2012 A Thesis Presented to the Faculty of Pamantasan ng Cabuyao Cabuyao, Laguna In Partial Fulfillment of The Requirements for the Degree of Bachelor of Secondary Education Major in English by: Magallanes, Neressa B. Manago, Annie Vie A. Minor, Ma. Airene M. Sarinas, Mary Grace C. Villanueva, Elsa L. Villanueva, Lyn G. ACKNOWLEDGMENTS The researchers would like to take this opportunity to extend their heartfelt gratitude to those who contributed in the success of the study.To à our à parents à and à family, à for à loving à and à supporting à us à morally à and à financially. To Dr. Gaudencio L. Lat à for à being à considerate à and à understanding à inà the administrationà of theà study. To Professor Honeylie Buitre and Professor Mary Grace Laugico, for giving insights and helping us in the statistical treatment. To Professorà Edwin à Pamingà forà allowingà usà toà conductà theà testà duringà hisà class. To Professor Michelle Morado, for her competent educational guidance and assistanceà fromà theà veryà startà untilà theà completionà ofà theà study. To Mr.Ronnie Batiao for his assistance, valuable advices, and generous support. Toà Ms. Annie Vie Manago,à forà lettingà us useà herà laptopà forà theà typingà andà editing ofà theà manuscript. To Ms. Elhamà Kashefà Saberià andà Ms. Azadehà Kashefà Saberià forà theirà help, cooperationà andà generousà supportà forà theà completionà ofà thisà study. Toà ourà teachers,à forà sharingà theirà knowledgeà andà intelligenceà withà theà researchers. Toà ourà classmates,à forà sharingà ideas,à conceptsà andà evenà mom entsà insideà and outsideà theà classroom. The Researchers Vocabulary skills, in particular, are important.Why is it important? What are the advantages one can get from gaining a wide range of vocabulary? How do we learn from reading materials? Is reading materials a significant factor in oneââ¬â¢s learning ability? Ità isà aà factà thatà readingà materialsà helpsà inà developingà theà vocabularyà skills ofà theà students. Theyà becomeà wellà informedà byà readingà differentà reading materialsà suchà asà educationalà books,à journals,à newspapers,à dictionaries,à and magazines. Mostà knowledgeà isà transmittedà toà theà printedà pageà orà electronically throughà theà Worldà Wideà Web.However,à basedà on theà resultsà ofà theà study,à exposureà toà readingà materials doesà notà necessarilyà meanà thatà youà areà skilledà inà termsà ofà vocabulary. There are manyà factorsà whichà needsà toà beà consideredà suchà asà theà age,à gender,à preferred readingà material,à readingà stylesà andà socio-economicà status. Theà mainà aimà ofà thisà studyà isà toà determineà howà readingà materialsà help developà vocabularyà skillsà ofà Firstà Yearà Educationà ofà Pamantasanà ngà Cabuyao. How does their learning styles, age, socio-economic status affects the development of their vocabulary skills? Summary of Findings:The following are the findings of the study: 1. Majorityà ofà theà respondentsà withà theà frequencyà ofà 38à atà 38%à belongà toà 17 years ofà age. Femaleà respondentsà registerà atà aà frequencyà ofà 80à comprisingà 80%à ofà the totalà numberà ofà theà respo ndents. Mostà ofà theà respondents à belongà toà theà middle class atà aà frequencyà ofà 55%. 2. The à followingà areà theà resultsà ofà aà seriesà ofà testsà whichà revealsà thatà majorityà read books withà weightedà meanà ofà 3. 81,à whichà impliesà thatà theà studentsà oftenà read booksà ratherà thanà magazines,à dictionaries,à journals,à andà newspapers. . Inà aà seriesà ofà testà conducted,à ità showsà thatà bookà isà theà commonà reading materialà readà byà theà studentsà whichà helpsà inà developingà vocabularyà skills. 4. Theà comparativeà analysisà à resultedà inà theà significantà relationshipà betweenà the exposureà toà theà differentà readingà materialsà andà vocabulary skillsà developmentà of theà respondents. 5. Theà resultsà ofà theà seriesà ofà theà testsà revealedà that à silentà readingà isà theà preferredà readingà styleà ofà theà studentsà whichà helpsà them developà theirà vocabularyà skills,à withà aà weighted meanà ofà 2. 3à andà isà verballyà interpretedà asà theà highestà rankà amongà otherà reading styles. Summary of Conclusions: Basedà onà theà aboveà statedà resultsà ofà theà investigation,à theà followingà conclusion areà drawn: 1. Aà typicalà respondentà ofà theà studyà isà aà femaleà à Firstà Yearà Educationà studentà of Pamantasanà ngà Cabuyaoà belongingà toà theà ageà ofà 17. Furthermore, theà resultsà à à showed thatà moreà orà lessà halfà ofà theà respondentsà belongà toà theà à middleà classà asà toà theirà socio- economicà statusà withà aà frequencyà ofà 55à (55%). . Theà Firstà Year Educationà studentsà ofà Pamantasanà ngà Cabuyaoà chooseà toà read books frequentlyà ratherà thanà magazines,à dictionaries,à journals,à andà à newspaperà à which couldà helpà themà inà developingà theirà vocabularyà skills. 3. Theà commonà readingà materialsà hasà noà bearingà onà developingà vocabularyà skillsà ofà à the Firstà Yearà Educationà studentsà atà Pamantasanà ngà Cabuyao. 4. Differentà readingà materialsà hasà noà bearingà onà developingà vocabularyà skillsà ofà à the First Yearà Educationà atà à Pamantasan ng Cabuyao. 5.Silent,à oral,à andà extensiveà readingà areà theà topà threeà thatà isà mostà preferredà reading stylesà ofà theà Firstà Yearà educationà Studentsà atà Pamantasanà ngà Cabuyaoà à thatà helps developà theirà vocabularyà skills. Recommendations: Basedà onà theà resultà andà conclusionà ofà theà investigation,à the researchersà hereby recommendà theà following: à 1. Theà schoolà mustà provideà interestingà readingà materialsà appropriate toà theà ageà ofà theà studentsà . Therefore,à theà à readingà materials mustà beà ofà generalà interestà toà allà à readersà à bothà femaleà andà male.Readingà materialsà thatà containsà interestingà factsà andà triviaââ¬â¢sà tendà toà attractà readersà from bothà gender. Theà resultsà alsoà showsà thatà mostà ofà theà studentsà à fromà theà Collegeà of Educationà à belongsà toà theà middleà class,à butà à ità doesà notà meanà thatà thoseà studentsà à à from low,à higherà andà highestà classà shouldà beà satisfiedà withà theirà vocabularyà skills. Theyà are recommendedà toà readà more,à especiallyà à Englishà inà orderà forà themà toà improveà their vocabularyà skillsà thatà willà beà necessaryà inà theirà futureà professions.It also recommended that the government should provide reading materials in every schools. 2. Theà schoolà mustà provide moreà interestingà reading materials in the library and the teachers should require to their students to go in the library to read newspapers, journals, magazines, books, and dictionaries. Theyà willà beà motivatedà à toà readà ifà theà readingà materialsà providedà forà them concernsà theà affectiveà domain. 3. Moreà readingà andà vocabularyà e xercisesà areà recommendedà forà furtherà enhancementà of theà studentsà vocabularyà skills.Evenà thoughà theà studentsà preferredà toà readà booksà asà the mostà commonà readingà materialsà whichà helpsà inà developingà vocabularyà skills,à theà à teachers shouldà à promoteà andà motivateà à theà studentsà toà readà otherà readingà materials. Teachers should also motivate the students to read magazines, newspapers, journals and dictionaries. 4. It is recommended that students and teachers must read more different reading materials and make as a daily habit in order to develop their vocabulary skills.Also recommendedà that teachersà shouldà considerà theà differentà readingà materialsà thatà will beà usedà andà itsà significance, theyà shouldà considerà the individualà differencesà à ofà à theà stud entsà inà motivatingà à à themà toà read. 5. Theà readingà styles of theà students shouldà continuously indulgeà à themselvesà inà readingà for themà toà improveà theirà vocabularyà skills. Althoughà some ofà theà à respondentsà gotà averageà scoresà inà theà test, ità isà notà aà reasonà forà themà toà be satisfied.Theyà areà stillà recommendedà toà readà newspaper, magazines, journals, dictionaries, and books à soà theyà can enhanceà theirà vocabulary skillsà andà becomeà effectiveà teachersà inà theà future. TABLEà OFà CONTENTS PAGE TITLE PAGEâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦ i APPROVAL SHEETâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢ ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦. ii ACKNOWLEDGMENTâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦ iii ABSTRACTâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦ iv TABLE OF CONTENTSâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. v LIST OF FIGURESâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. vi LISTS OF TABLESâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. vii Chapter I: THE PROBLEM AND ITS BACKGR OUNDIntroductionâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦ 1 Background of the Studyà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Statement of the Problemâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦3 Hypotheses of the Studyâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. 4 Objectivesà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Scope and Delimitationsâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦. â⬠¦. 5 Significance of the Studyà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Theoretical Frameworkâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. 6 Definition of Termsâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦. 9 Chapter II: REVIEW OF RELATED LITERATURERelated Local Literatureâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦. 12 Related Foreign Literatureà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Related Local Studiesâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦. 17 Synthesis of Related Literature and Studiesâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. 19 Chapter III: RESEARCH METHODOLOGY Researchà Designâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. 21 Respondentsà ofà theà Studyà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Dataà Gatheringà Tools/Instrumentâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. 22 Dataà Gatheringà Procedure Statisticalà Treatmentsà ofà DataChapterà IV:à PRESENTATION,à ANALYSIS,à AND INTERPRETATION Profileà ofà theà Respondentâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦ 26 Statisticalà Treatmentâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦27 Readingà Stylesà ofà theà Respondentsâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦.. 28 Chapter V:à SUMMARY, FINDINGS, CONCLUSIONS, AND RE COMMENDATION SUMMARYâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦32 CONCLUSIONSâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦. 33 RECOMMENDATIONâ⬠¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦Ã¢â¬ ¦. 34 APPENDICES Bibliography Surveyà Questionnaire Curriculumà Vitae LIST OF FIGURES FIGURE 1:à CONCEPTUAL PARADIGM LISTà OFà TABLES 1. Table 1. . The percentage distribution of the respondents according to age. Table 1. 2 The percentage distribution of the respondents according to gender. Table 1. 3The percentage distribution of the respondents according to socio- economic status 2 &3. Table 2&3. Kinds of reading materials, common reading materials and fr equency of reading that helps in developing vocabulary skills. 4. Table 4. Test of Hypothesis for Pearson Correlation Coefficient Value 5. Table 5. Reading styles of the students which helps them develop their vocabulary skills.Chapter 1 THE PROBLEM AND ITS BACKGROUND Introduction Readingà isà theà basicà toolà inà learningà otherà subjectsà taughtà inà school. It à à isà also anà instrumentà inà understandingà theà differentà subjectà areasà likeà arithmetic,à science, social studies,à Englishà andà otherà à subjectsà dependingà onà theà abilityà toà read. Someà students are ableà à toà soundà wordsà althoughà theyà doà notà knowà whatà theà à wordà means. Inà theà real senseà thisà isà notà reading,à whatà theà studentsà doà isà nothingà à butà wordà à calling (Galves,2005).When we read, th ere must be comprehension, otherwise no learning takesà à place. Some of the students nowadays are fond of reading books. Some à understand whatà theà authorà wantsà toà conveyà whileà othersà cannot,à othersà à justà simplyà readà ità without analyzingà theà wordsà à used,à orà simplyà forà funà andà entertainmentà only. On à the à other à hand, some would consider it as a habit. Readingà booksà affectà theà studentââ¬â¢sà orà learnerââ¬â¢sà wayà ofà thinking,à theà wayà they act, theà way theyà communicate and interact with other people.It proves that learning is limitless because some are not contented in one reference only. Reading is a good hobby, yet it needs proper parental guidance to prevent the child or youth in reading booksà orà anyà readingà à materialà whichà isà inappropriateà forà theirà ageà level . Studentsà often getà addictedà inà reading,à especiallyà pocketbooks,à andà tendà toà disregardà theirà assignments andà evenà theirà dutiesà atà home. Readingà isà aà good,à meaningfulà andà relaxingà wayà ofà spendingà yourà past time, insteadà ofà playingà cards ,à windowà shopping,à andà à hangingà outà withà friends.Byà reading, youà will learnà more,à ità willà broadenà yourà mindà andà helpà youà understandà whatà isà the reality ofà life. Sometimes,à ità changesà peopleââ¬â¢sà perceptionà orà viewsà inà lifeà andà somehow developsà and enhancesà goodà personality,à becauseà ofà theà ideasà andà knowledgeà earned fromà whatà hasà beenà read. Accordingà toà Czikoà età alà (2000)à readingà isà sharingà andà get tingà informationà and ideaà fromà theà text. Manyà peopleà thinkà ofà readingà skillsà whichà isà taughtà onceà à andà for allà onà fewà yearsà ofà school.More often credits (orà blame)à forà studentsà readingà ability goesà toà primaryà teachers. Upper elementary and secondary school teachers at grade level onlyà needà toà teachà newà conceptsà relevantà toà theirà studentsà abilityà toà comprehend. See this way, readingà à process; readers decode each word in a text and then automatically comprehendà theà meaningà ofà theà wordsà asà theyà doà theirà everydayà à spokenà à language. Readingà à makesà à ourà à mindà activeà becauseà ità isà significantà toà applyà à à theà acquired knowledgeà à inà ourà dailyà lives.Ourà à imagination expandsà à à and enhancesà à our cognitive ability through what the readers have read. Also,à throughà reading ,à abilityà toà analyzeà and evaluateà theà textà toà criticizeà orà makeà someà conclusionà isà alsoà developed. Inà à reading, youà à recognize the structure of grammar. Aà childà exposedà inà à à readingà earlierà inà his/her childhoodà à stageà à à providesà exerciseà inà his/ herà mind. It à à also develops their cognitive ability and improves their intelligence.Ità isà forà thisà reasonà thatà theà researchersà willà undertakeà thisà studyà andà use theà firstà yearà Educationà studentsà asà theà à respondents;à theà purposeà isà toà findà outà how studentsà wouldà copeà withà theirà educationà byà means ofà determiningà theà reading materialsà à thatà couldà enhanceà theà vocabularyà ofà theà students. Objectives 1. To determine the vocabulary development of the respondents when grouped according to: à 1. 1à à à à Age 1. 2à à à à Gender 1. 3à à à à Socio-economic status 2. To determineà theà kindà ofà readingà materialsà beingà readà andà theà à frequencyà ofà reading. 3.Toà determineà whatà readingà materialsà commonlyà readà byà theà studentsà helpsà inà developingà theirà vocabularyà skills. 4. Toà determineà theà significantà relationship betweenà exposure ofà differentà readingà materialsà andà developingà theà vocabularyà skillsà ofà theà students. 5. Toà ascertainà à theà readingà stylesà ofà theà studentsà inà developingà vocabularyà skills. Statement of the Problem Thisà studyà willà attempt à toà findà outà onà howà readingà materialsà helpà inà developing theà vocabularyà skillsà ofà theà students/learnersà particularlyà in selected Firstà Yearà Education studentsà (BSED and BEEd)à atà PnC.Specifically, the study will be answering the following questions: 1. Whatà isà theà demographicà profileà ofà theà respondentsà inà termsà of: 1. 1à à Age; 1. 2 Gender; and 1. 2à à Socio-economic Status? 2. What kind of reading materials are being read and the frequency of reading? 3. Whatà areà theà commonà readingà materialsà readà byà theà studentsà thatà helpsà in developingà theirà vocabularyà skills: à à à à à à à à à à à à 3. 1 Books; 3. 2. Magazines; 3. 3. Journals; 3. 4. Newspapers; and 3. 5. Dictionary? 4.Isà thereà anyà significantà relationshipà ofà exposureà inà differentà readingà materialsà andà à developing vocabularyà skillsà ofà theà students? 5. Whatà areà theà readingà stylesà ofà theà studentsà whichà helpsà themà toà developà theirà à à à à à à à à à à à vocabularyà skills? Hypothesis of the Study Toà beà ableà toà answerà theà aboveà questions,à theà studyà dividedà theà following hypothesis. Nullà hypothesis-à Thereà isà noà significantà relationshipà betweenà exposureà toà different readingà materialsà andà theà vocabularyà skillsà ofà theà students.Alternativeà hypothesis-à Thereà isà aà significantà relationshipà betweenà exposureà to differentà readingà materialsà andà theà vocabularyà skillsà ofà theà students. Objectives 1. Toà determineà theà à vocabularyà developmentà ofà theà r espondentsà when grouped accordingà à to: 1. 1à à Age; 1. 2à à Gender 1. 3à à Socioeconomicà status 2. To determineà theà kindà ofà readingà materialsà beingà readà andà theà à frequencyà ofà reading. 3. Toà determineà whatà readingà materialsà commonlyà readà byà theà studentsà helpsà inà developingà theirà vocabularyà skills. . Toà determineà theà significantà relationship betweenà exposure à ofà differentà readingà materialsà andà developingà theà vocabularyà skillsà ofà theà students. 5. Toà ascertainà à theà readingà stylesà ofà theà studentsà inà developingà vocabularyà skills. SCOPE AND LIMITATION Thisà studyà limitsà itsà coverageà onà firstà yearà Educationà studentsà atà Pamantasan ng Cabuyao,à Laguna. Itââ¬â¢sà mainà purposeà isà toà determineà theà effectivenessà ofà reading materialsà inà developingà à vocabularyà skillsà ofà theà respondents.In à thisà study,à the researchersà limità theà useà ofà Englishà readingà materialsà onà theà following:à à educational books,à journals, magazines,à newspapers,à andà dictionary. Theà researchersà limitsà theirà reading stylesà inà oral,à silent,à scanning,à skimming,à extensive,à andà intensiveà typesà ofà reading. DELIMITATION Thisà studyà did not cover à otherà courses, yearà levels, otherà reading materialsà otherà thanà educational books,à journals, magazines,à newspapers, and dictionary andà readingà stylesà otherà thanà oral,à silent,, scanning,à skimming,à extensive, intensiveà readingà styles ofà theà respondents.SIGNIFICANCEà OFà THE STUDY Thisà res earchà studyà wantsà toà gainà informationà onà theà reading materialsà in developing à vocabularyà skillsà ofà selectedà First Yearà Educationà studentsà atà Pamantasan ngà Cabuyao,à Laguna,à schoolà yearà 2011-2012. Thisà willà serveà asà theà à springboardà or basisà toà improveà theà vocabularyà skillsà ofà theà students. School Administrators. Theà resultà canà beà usedà asà theà basisà forà providing readingà materialsà takingà intoà considerationà theà needsà ofà collegeà students in developing their vocabulary skills.School Instructors and Professors. Theà findingsà à ofà theà studyà couldà help instructorsà andà professorsà toà identifyà theà readingà materialsà beingà usedà whereà they haveà toà applyà certainà techniquesà andà strategiesà inà relationà ofà developingà vocabulary skills. Students. Theà à resultà à ofà à theà studyà mayà provideà theà concernedà pupils how toà broadenà theà vocabularyà skills. Theoretical framework: Robertà Gagneââ¬â¢sà Informationà Processingà Theoryà orà Information-processing Approachà à (1950).Theà twoà theoreticalà ideasà consideredà fundamentalà toà cognitiveà psychologyà andà information processingà frameworkà wereà ââ¬Å"chunkingâ⬠à andà theà à test-operate- test-exità (TOTE). Chunkà isà anyà meaningfulà unità ofà informationà andà isà goodà orà appropriateà forà theà capacityà of theà short-termà memory,à likeà forà exampleà familiarizingà anyà digit,à word,à chessà positions,à orà studentsââ¬â¢Ã faces. Ità impliesà thatà short-termà memor yà couldà onlyà holdà 5-9à chunksà ofà informationà eitherà sevenà plusà orà minusà two. TOTEà canà possiblyà replaceà theà stimulusà responseà asà fundamentalà unità ofà behavior.Here,à thereà isà aconductionà ofà testingà cycleà whichà isà repeatedà forà severalà timesà toà determineà theà successà ofà itsà operationà untilà theà goalà isà achievedà whichà canà beà aà goodà foundationà forà problem-à solvingà tasks. Originà ofà informationà processingà theoryà beganà inà cybernetics,à gameà theory,à communicationà theoryà andà informationà theoryà whichà gainedà itsà popularityà whenà theseà thingsà reachà theirà fullà development. Thisà theoryà likenedà theà mindà toà aà processingà systemà whereà knowledgeà i sà representedà inà the formà ofà symbols.Ità isà importantà toà studyà information-processingà approachà inà orderà toà understand howà informationà isà encoded,à à processed,à stored,à andà retrieved. Inà à sensoryà registers, informationà fromà externalà environmentà isà representedà inà itsà originalà sensoryà formà where thereà isà aà separateà registerà forà eachà sensoryà modalityà likeà visual,à auditory,à tactile, kinesthetic,à orà olfactoryà thatà canà holdà largeà amountà ofà information,à yetà onlyà forà aà matter ofà milliseconds. Informationà canà beà lostà atà theà endà ofà thatà timeà unlessà ità canà be describedà duringà theà à patternà recognitionà process.Short-term Memoryà Systemà (STM)à functionsà inà twoà importantà ways:à 1)à it organizesà informationà byà integratingà newà informationà withà theà existingà informationà andà 2) ità temporarilyà storesà informationà for à theà learnersââ¬â¢Ã useà (Kameenui,à Carnine,à Dixon, Simmons,à &à Coyne,à 2002). Alsoà knownà asà theà à workingà memory,à theà short-term memoryà systemà hasà aà smallerà capacity,à butà itsà representationsà areà more durable. In STM,à weà utilizeà differentà strategiesà andà techniquesà toà rememberà orà solveà problems.Limitedà piecesà ofà informationà onlyà canà beà stored,à andà forà aà shortà periodà ofà time. On theà otherà hand,à ifà weà doà someà cognitiveà operationsà onà theà data,à weà canà storeà them inà theà à long-termà memoryà (LTM). Dataà thatà isà storedà atà theà LTMà isà expectedà toà be storedà indefinitely,à andà isà labeledà asà verbalà orà visualà informationà forà futureà use; it includesà theà episodicà andà semanticà knowledge. Thereà areà severalà waysà to develop/strengthenà theà short-termà memoryà systemà theseà areà repetition,à chunking, identificationà ofà logicalà patterns à Brownell (2002).Theà Long-termà Memoryà Systemà à (LTM)à isà aà warehouseà ofà knowledge. Ità isà also knownà asà dataà bankà thatà storesà informationà likenedà toà aà floppyà disk,à hardà desktopà USB thatà storesà hugeà amountà ofà information. Whenà weà perceiveà somethingà withà ourà sensory modalities,à weà areà ableà toà formà andà arrange à informationà in toà meaningfulà orderà asà we progressivelyà makeà connectionsà inà ourà brain. Theà groupà ofà neuronsà helpà usà integrate knowledge,à arrangeà it,à andà utilizeà ità inà aà meaningfulà contextà soà weà canà understandà the everydayà occurrences.Forà sensoryà inputà toà beà effective,à allà our sensesà shouldà beà fully operational. Aà studentà whoà cannotà à seeà orà hearà betterà isà notà inà betterà conditionà toà attend toà andà processà theà environmentalà stimuli. Brownellà (2002)à alsoà identifiedà certainà LTM techniquesà theyà areà association,à categorization,à mediation,à imagery,à andà mnemonics. Aquino (2009). According to Lockhart (2000)à thatà inà recall,à youà produceà aà fact,à aà word,à orà other itemà fromà me mory. Fill-à inà -the-à blankà tests à requireà thatà youà recallà itemsà fromà memory.Inà recognition,à youà selectà orà otherwiseà identifyà anà itemà asà beingà oneà thatà youà learned previously. Workingà memoryà holdsà onlyà theà mostà recentlyà activatedà à portionà ofà long-term memory,à andà ità movesà theseà activatedà elementsà intoà andà outà ofà brief,à temporaryà memory storageà ( Dosher). Conceptualà Framework: Input Process Output Definitionà ofà Terms Theà followingà wordsà areà usedà operationallyà inà thisà study: Communication.Thisà refersà inà givingà orà receivingà ofà information,à thisà canà beà doneà by gestures,à writingsà andà byà talking. Comprehension. Thisà refersà toà theà readersà understandingà toà whatà theà authorà hasà written. accordingà toà theà expert,à ità requires theà fusionà inà meaningsà ofà separate wordsà à intoà chainà ofà relatedà ideas. Decodeà ââ¬â Figure out how to pronounce. Educationà ââ¬â This refers to the acquisition of knowledge, skills, abilities and attitude, through instructionà andà training. Effectiveness. Thisà wordà refersà toà an expectedà response. Ità isà synonymousà toà the wordà à success.Extensive reading. Comprehensiveà à readingà ofà longà textsà orà booksà forà the expres purposeà ofà discerningà globalà meaningà imagesà isà theà artà ofà extensive reading. Ità isà readingà imaginatively,à creatively,à andà critically. Intensive reading. This reading strategy which is à characterizedà by deliberate attention and à à à deepà concentration. It à is à readingà forà details. Learning. Thisà refersà toà theà psychologicalà activityà inà developmentà suchà as acquisition à à ofà à symbolà knowledgeà orà motorà skills,à andà asà intellectual and à à creativeà process.Longà termà memory. Warehouseà ofà knowledgeà andà alsoà knownà asà dataà bankà thatà stores informationà à likenedà toà floppyà disk,à hardà disk,à orà USBà thatà stores hugeà à amountà ofà information. Reading. Refersà toà theà recognitionà ofà printedà orà writtenà symbol,à whichà serve as stimulià à forà theà recall. Readingà à Interest. Thisà refersà toà theà pleasureà orà enjoymentà ofà someoneà whenà interprets or understandà aà readingà materials. Sensoryà à Register. Informationà à à from external environment is represe ntedà inà itsà original sensoryà à form.Scanning. The research for a specific information or for an appropriate answer to a particular question is referred to as scanning. Skimming. Asà aà à strategy,à skimmingà refersà toà theà methodà ofà glancingà rapidly throughà à theà reading selection or text for the purpose ofà extractingà the thought , theà gistà orà mainà points. Shortà term memory. Temporarily stores information for the learnerââ¬â¢s use, also known asà à theà workingà memory. Ità hasà aà smallerà capacityà butà its representationsà à areà moreà durable. Chapter 2RELATEDà LITERATUREà ANDà STUDIES Theà literatureà thatà followà areà takenà fromà differentà authorsà thatà enlightenà the researchersà onà angleà andà aspectsà ofà theà currentà study. RELATEDà LITERATURE Localà Literature Rea dingà isà aà dynamicà processà inà whichà à à theà readerà interactsà withà the à textà to constructà à meaning. Inherentà inà constructingà meaningà isà theà reader'sà abilityà toà activate priorà knowledgeà use readingà strategiesà andà adaptà toà theà readingà situation. (Ma. Cecilia Crudo 2005) Foreignà LiteratureTheà importance à ofà vocabularyà toà lifeà successà makesà ità ofà practicalà importanceà for Investigationà (Hoff 2007). Executiveà functioningà refersà toà aà varietyà ofà relatedà cognitiveà skillsà thatà involveà the abilityà toà maintainà task-relevantà informationà inà short-termà memory,à asà wellà asà theà ability toà manipulateà thisà informationà throughà theà engagementà ofà focusedà attentionà (National Instituteà ofà Childà Healthà andà Humanà Developmentà Earlyà Childà Careà Researchà Network [NICHD ECCRN],à 2005;à Wolfeà Bell,à 2007).Amongà theseà skillsà areà workingà memory andà cognitiveà inhibitoryà control,à bothà ofà whichà areà associatedà withà frontalà lobeà function. Childrenà whoà areà ableà toà engageà inà goal-directedà behaviorà byà reducingà theirà attentionà to distractingà stimuli,à eitherà internalà orà external,à demonstrateà suchà skills. Whenà inà a à learning situationà withà otherà childrenà orà adults,à increasingà levelsà ofà shynessà mayà beà associated withà aà decreased à abilityà toà focusà attentionà onà theà taskà atà hand.Explorationà of,à andà engagementà with,à theà environmentà fostersà theà developm entà of vocabularyà (Hart, 2004; Horn & Blankson, 2005;). Family environments provide opportunities for the development of vocabulary. Individualsà who areà rearedà inà homeà environmentsà thatà encourageà explorationà haveà manyà opportunitiesà for theà à developmentà ofà vocabulary.Indeed,à à researchà à hasà repeatedlyà supportedà the propositionà thatà opportunitiesà forà productiveà activityââ¬âtheà extentà toà whichà toysà and learningà materialsà areà availableà inà theà homeà environment,à alongà withà theà extentà toà which parentsà directlyà teachà theirà childà conceptsà andà takeà theirà childà toà placesà andà eventsà that provideà enrichmentââ¬âareà positivelyà relatedà toà vocabularyà (Bradley & Corwyn, 2005; Bradley,Corwyn, Burchinal, McAdoo, & Garcia Coll, 2001 ;).Researchà alsoà indicatesà thatà engagementà inà productiveà activitiesà isà relatedà toà attention focusingà andà memory,à bothà ofà whichà areà elementsà ofà executiveà functioningà (NICHD ECCRN, 2005). Swerlingà (2005)à opinesà thatà readingà ofà text-suchà asà books, magazinesà and newspapers,à playsà aà keyà roleà inà developmentsà ofà readingà fluencyà (speedà andà easeà of reading),à vocabulary,à backgroundà andà evenà spelling.Memoryà isà theà meansà byà whichà weà retainà andà drawà onà our à past experiencesà to useà that informationà aboutà pastà experience( Tulving 2000; andà Craik,2000). Asà process, memoryà refersà toà theà dynamicà mechanismsà associatedà withà storing,à retaining,à and retrievingà informationà aboutà pastà experience (Hernandez Blase, 2003). Specifically,à cognitive psychologistà haveà identifiedà threeà commonà operationsà ofà memory:à encoding,à storage,à and retrieval(Baddeley,2000).Accordingà to Lockhart,(2000)à thatà inà recall,à youà produceà aà fact,à aà word,à orà other itemà fromà memory. Fill-à inà -the-à blankà testsà requireà thatà youà recallà itemsà fromà memory. inà recognition. RELATEDà STUDIES Foreignà Studies Accordingà toà Ehri and Rosenthal (2011),à à anà experimentà withà differentà assignments wasà conductedà toà à examineà theà effectivenessà ofà aà techniqueà toà acquireà unfamiliarà English vocabularyà wordsà duringà textà reading.Lowerà socio-economicà status,à language à minority fifthà gradersà (M = 10à years,à 7à monthsà n = 62)à silentlyà readà eightà passagesà eachà focused onà anà uncommonà multi-syllabicà wordà thatà wasà underlined,à embeddedà inà aà meaningful context,à defined,à depicted,à andà repeatedà threeà times. Studentsà wereà groupedà byà word readingà ability,à matchedà intoà pairs,à andà randomlyà assignedà toà oneà ofà twoà conditions. In theà strategyà condition,à studentsà orallyà pronouncedà theà underlinedà wordsà duringà silent reading.Inà theà controlà condition,à studentsà penciledà aà checkà ifà theyà hadà seenà the underlinedà wordsà beforeà butà didà notà sayà theà wordsà aloud. Resultsà ofà ANNOVAsà showed thatà theà oralà strategyà enhancedà vocabularyà learningà (ps ; . 01),à withà poorerà readers showingà biggerà effectà sizesà than à betterà readersà inà rememberingà pronunciation-meaning associationsà andà spellingsà ofà theà words. Inà aà secondà experiment,à 32à fifthà gradersà from theà sameà schoolà describedà theà strategiesà theyà useà whenà encounteringà uncommonà wordsà in context.Betterà readersà reportedà moreà word-levelà strategiesà whereasà poorerà readers reported à moreà text-basedà strategies. Ourà explanationà isà thatà applicationà ofà theà word-level strategyà ofà decodingà newà wordsà aloudà strengthenedà connectionsà betweenà spellings, pronunciations,à andà meaningsà inà memoryà comparedà toà silentà readingà ofà newà words, particularlyà amongà poorà readersà whoà wereà lessà skilledà andà lessà likelyà toà useà thisà strategy unless à à instruc tedà toà doà so.Accordingà toà Derakhshan and Shahrzad (2011),à aà solidà bodyà ofà researchà findings substantiatesà thatà mostà vocabulary,à inà first,à secondà orà foreignà language,à isà learned incidentallyà whichà isà definedà asà learningà vocabularyà asà aà by-productà ofà anyà activityà not preciselyà gearedà toà vocabularyà learning.Therefore,à theà present à studyà mainlyà focusedà on theà effectà ofà teachingà andà interventionà inà deriving à wordà meaningà onà incidentalà vocabulary learningà inà EFLà context;à secondly,à ità aimedà toà findà outà whetherà theà contextualizedà words thatà appearà withà moreà cluesà learnedà betterà andà consequentlyà keptà longer;à finally,à it soughtà toà exploreà whetherà instructio nà couldà leadà toà increaseà inà incidentalà vocabulary learningà inà theà text. Toà à theseà ends,à 50à freshmenà Iranianà collegeà students à fromà Teacher Trainingà Universityà ofà Azerbaijanà participatedà inà thisà study.These students enrolled for the reading class inà twoà separateà semesters. The resultsà ofà theà TOEFLà andà Vocabulary Levelà Testà (VLT)à revealedà thatà theà participantsà enjoyedà approximatelyà theà sameà levelà of proficiency. Thereà wereà twoà post-testsà whichà wereà taken à atà certainà timeà intervals. The resultsà ofà thisà studyà showedà thatà theà instructionà inà derivingà wordà meaningà hadà positive effectà onà students'à incidentalà vocabularyà learning. Alsoà ità wasà concludedà thatà students shouldà meet à theà wordsà inà contextualizedà formsà moreà frequentlyà inà orderà toà keepà and retainà themà inà theà longà run.Beck,à McKeown and Kucan, (2002), thereà isà tremendousà needà forà more vocabularyà instructionà at allà gradeà levelsà byà allà teachers. Theà numberà ofà wordsà that studentsà needà toà learnà isà exceedinglyà large; onà averageà studentsà shouldà addà 2,000à à to 3,000à newà wordsà aà yearà toà theirà readingà vocabularies. Students who enter schoolà with limitedà vocabularyà knowledge. Atà first-grade, high ââ¬â performingà students,à butà that differentialà getsà magnifiedà eachà year, resultingà in igh-performingà 12thà grade à students knowingà aboutà fourà timesà asà manyà wordsà asà theà low-performingà 12th graders(Hart and Risley, 2001). Accordingà toà Hirch(2003), wordà knowledgeà isà crucialà toà readingà comprehension andà determinesà howà wellà studentsà willà beà able à toà comprehendà the textsà theyà readà in middleà à andà highà school. Comprehensionà à is far more thanà à recognizing words and rememberingà à theirà meanings. However,à ifà aà studentââ¬â¢sà doesà notà knowà theà meaningsà ofà a sufficientà proportionà ofà theà wordsà inà theà text,à comprehensionà isà impossible.Vocabulary expertsà agreeà thatà adequateà readingà comprehensionà dependsà onà a personà already knowingà betweenà 90à andà 95à percentà ofà theà wordsà à inà a text. Knowing atà leastà 90 percentà ofà theà wordsà enableà theà readerà toà getà theà mainà ideaà fro mà theà à readingà and guess whatà manyà ofà theà unfamiliarà wordsà mean,à whichà willà helpà themà learnà newà words. Readersà à doà notà recognizeà atà leastà 90à percentà à à ofà à theà wordsà willà notà onlyà à have difficultyà comprehendingà theà text,à butà theyà willà missà outà onà theà opportunityà toà learnà new words.Piksukià à andà Chardà (2003),à youngà childrenà naturallyà learnà to communicate through listeningà à andà à speaking. In orderà toà makeà theà transitionà toà communicatingà throughà reading andà à writing,à theyà needà aà largeà meaningà vocabularyà and effective decodingà à skills. Thereà is anà à abundanceà ofà à researchà evidenceà toà showà thatà anà effectiveà decodingà à strate gyà allow studentà notà onlyà toà identifyà printedà wordsà accuratelyà butà toà doà soà rapidlyà and automatically. Juelà à atà al. 2003)à showedà thatà whileà teachersà à inà kindergarten spentà à considerable timeà readingà andà à discussingà booksà à toà childrenà withà belowà averageà à vocabularies,à these activitiesà hadà minimalà impactà onà theà progressà ofà theà children. Onlyà whenà teachersà spent focusedà onà timeà onà theà vocabularyà didà significantà growthà occur . Weà applyà theà term ââ¬Å"instructionalà readà aloudâ⬠à à toà readà aloudà eventsà where, à toà stimulateà anà interestà inà books inà reading,à thereà alsoà aà deliberateà teachingà ofà skillsà that willà promoteà independenceà in reading, à suchà asà anà increasedà vocabulary.Localà studies Accordingà toà Garcia (2006)à à ifà childrenà will notà read,à theyà areà lessà likelyà toà develop automatically,à vocabularyà andà conceptsà aboutà theà worldà asà wellà asà intrinsicà motivationà to read. Inà aà bookà byà Villaminà età al,à (2001)à differentà levelsà ofà thinkingà wasà classified withà interactionà betweenà theà readerà andà theà textà mayà occur,à whichà areà literal,à inferential, critical,à andà creative. However,à ità isà inà theà creativeà levelà ofà comprehensionà thatà the reading,à inà itsà fullestà sense,à isà saidà toà trulyà occur.Dr. Thomasà C. Barrettà developedà aà taxonomyà nowà popularà known asà ââ¬Å"Theà Barrettà Taxonomyà ofà Re adingà Comprehensionâ⬠à toà meetà theà needsà ofà teachers andà instructionalà materialsà developersà à à whoà wantedà aà systematic,à structuralà approachà to teachingà readingà skills. (Alcantaraà età al, 2003) Literalà comprehensionà isà theà understandingà ofà surfaceà meaningsà orà ideaà that areà explicitlyà printedà in à readingà materials. Ità isà merelyà determiningà whatà theà writerà or ideaà thatà areà explicitlyà printedà inà readingà material.Ità isà merelyà determiningà whatà the isà conveying. Comprehendingà atà theà inferentialà levelà involvesà determiningà relationships andà drawingà fromà theseà theà writerââ¬â¢sà intendedà meaningsà whichà areà impliedà inà theà reading material. Readingà atà theà criticalà levelà requiresà theà readerà toà judgeà theà worthà ofà ideas presentedà andà theà effectiveness ofà presentation. Readingà atà theà creativeà levelà involvesà the integrationà ofà à brightà ideasà readà withà priorà knowledgeà andà experienceà soà thatà theà new ideasà andà deeperà insightsà areà formed.Thisà levelsà ofà comprehensionà followà anà ascending sequenceà ofà difficultyà à andà complexityà ofà thinking ââ¬â withà literalà comprehensionà asà the lowestà levelà whileà creativeà comprehensionà atà theà highest. Thus,à comprehensionà isà notà just ââ¬Å"understanding,â⬠à à butà feelingà theà emotionalà experienceà embedded,à reasoning,à judging,à and creating. Thisà thinkingà processesà mayà notà necessarily followà aà hierarchal à sequenceà forà the reasonà thatà comprehensionà mayà occurà anyà levelà ofà thinking. Allà readingà requireà a considerableà amountà ofà understandingà theà literalà sense ââ¬Å"ofà whatà isà read. à Andà fullyà gainà fromà theà readingà experienceà and enjoyà ità asà well,à the readerà mustà goà beyondà theà literalà levelà ofà comprehensionà andà reachà theà heightsà ofà the creativeà level. Inà someà classroom,à à teachersà areà tryingà outà severalà techniquesà toà seeà which wouldà facilitateà comprehensionà ââ¬âà languageà experience,à dimensionalà approach,à program instruction,à diagnosticà ââ¬â prescriptiveà method,à semanticà webbing/mapping,à storyà grammar etc. Theà lastà approachà seemsà toà offerà possibilitiesà ofà integratingà someà basic communicationà skillsà thatà enhanceà comprehension.Aà carefulà scrutinyà however,à reveals thatà theà grammarà isà notà anà entirelyà newà technique. (Alcantara et al, 2003) Assessmentà ofà Relatedà Literatureà andà Studies Theà relatedà literatureà summed ââ¬âà upà hasà significantà relationshipà withà theà presentà studyà forà theà reasonà ofà presentingà theà definitionà ofà theà word à readingà andà itsà significanceà inà vocabularyà development,à theà importanceà ofà interestsà inà readingà andà ità alsoà enumeratedà differentà readingà materialsà whichà isà subjectà ofà thisà presentà day.Theà studyà conductedà byà foreignà andà localà researchersà hasà bearingà becauseà of theà otherà similarities à ofà otherà variablesà withà theà presentà study. Theà à researchersà ofà the à presentà studyà clearedà thatà thereà isà noà duplication,à theà similaritiesà areà necessaryà to à findà outà ifà theà findingsà areà trueà andà validà inà otherà places. Synthesis In reading, one mustà possessà aà wideà rangeà ofà vocabulary. A readerââ¬â¢s vocabulary is valuable in reading comprehension. Aà readerà withà aà goodà amountà ofà wordsà inà his vocabularyà isà ableà toà graspà theà meaningà ofà theà words.Oneà disadvantageà ofà aà poor vocabularyà isà theà readerà willà consumeà moreà timeà inà searchingà forà theà meaningà ofà a certainà word. Chapter 3 RESEARCHà METHODOLOGY Theà objectiveà ofà theà researchà wouldà notà beà realizedà withoutà aà planà orà strategy. Thisà chapterà presentsà theà method,à instrumentà use,à sourceà ofà data,à validation, administration,à andà collectionà of questionnaires,à presentationsà ofà theà respondentsà ofà the study,à andà theà statisticalà treatmentà ofà theà data. Researchà DesignTheà researchersà usedà theà descriptiveà methodà ofà researchà toà elicità answerà toà the statementà ofà theà problemà inà theà study. Descriptiveà researchà isà definedà byà Arevalo (2005),à asà aà factà findingà research withà sufficientà interpretation. Theà researchersà usedà thisà researchà designà becauseà theà main purposeà ofà descriptiveà à methodà isà toà measureà theà variableà orà factorsà inà aà certainà study. Thus,à thisà surv eyà canà measureà theà à vocabularyà skillsà ofà Educationà studentsà at Pamantasanà ngà Cabuyao. Respondentsà à ofà theà StudyTheà à subjectà ofà à thisà studyà consistedà of selected Firstà Yearà Educationà studentsà at Pamantasanà à ngà Cabuyao. Theirà total à à populationà à isà equalà toà 130. Theà proponentsà isà able toà selectà 98à ofà itsà members 75%à à ofà theirà totalà number. Inà simpleà randomà samplingà techniqueà wasà utilizedà inà choosingà theà sample members. Inà determiningà sampleà size,à theà Slovinââ¬â¢sà formulaà wasà used. Theà computationà of theà sampleà sizeà wasà givenà below. N=à à à =à =à = 98 Whereà n =à sampleà size;à N = populationà size;à andà e = marginà ofà errorà (eitherà 0. 01à orà 0. 05) Developmentà à ofà Researchà InstrumentsInà à à preparationà à ofà à theà à questionnaireà theà majorà researchà à instrumentà à usedà à à byà the researchersà isà theà consultationà ofà severalà knowledgeableà persons andà gatheringà of informationà throughà educationalà books. Theà researchersà alsoà makeà ità aà pointà thatà the itemsà areà sufficientà enoughà à toà answerà all theà specificà questionsà underà the statementà of à the problem. Afterà theà finalà draftà ofà theà questionnaire,à theà researchersà submittedà ità toà the thesisà adviserà forà necessaryà corrections,à afterà whichà ità wasà finalized. Dataà Gatheringà ProcedureTheà researchersà conductedà thisà studyà andà gatheredà dataà byà distributing que stionnairesà toà beà answeredà byà selectedà respondents. Beforeà workingà onà thisà research, theà researchersà askedà theà permissionà ofà theà Deanà ofà Collegeà ofà Educationà atà Pamantasan ngà Cabuyaoà toà conductà theà studyà throughà theà distributionà ofà questionnaireà toà the respondents. Afterà theà researchersà hasà securedà theà letterà ofà permissionà fromà theà Dean,à the researchersà personallyà administeredà theà distributionà ofà questionnaireà toà theà respondentsà in theirà respectiveà classroom.Afterà theà respondents à hadà answeredà theà questionnaire,à theà researchersà checkedà the answerà sheets. The raw scores were collected and tallied in tables. The results were analyzed and interpreted in the light of the goals of theà study. Validationà ofà Researchà Instrument Forà validationà purposes,à theà researchersà readà severalà thesesà andà consultedà English teachersà forà theà questionnaire. Ità wasà validatedà throughà theà studentsà ofà theà sameà level fromà otherà schoolà beforeà ità wasà administeredà toà the à respondents. Statistical Treatment of DataAfterà à theà dataà gathering,à theà dataà wereà tallied,à analyzed,à andà interpretedà using statisticalà tools. Toà determineà ifà à thereà isà aà relationshipà betweenà à exposureà à toà à readingà à materialsà andà à vocabularyà à skillsà ofà à à à à à à à à Selectedà First Yearà Educationà studentsà atà Pamantasanà ngà Cabuyao ,the correlationà à wasà à establishedà à usingà à Pearsonà à Coefficientà à of Correlation. (http://davidmlane. com/hyperstat/A51911. html) The formula is Where: N ââ¬âà number of respondents X ââ¬âà first variable Yà ââ¬âà second variable rà -relationship Theà followingà areà theà statisticalà treatmentà appliedà inà the study.Theà frequencyà and percentà distributionsà wereà usedà inà presentingà theà readingà materialsà inà developingà the vocabularyà skillsà ofà firstà yearà educationà studentsà ofà Pamantasanà ngà Cabuyao. The percentageà formulaà is: %=à à x 100% Totalà frequency 1. Percentage 2. Weightedà mean 3. Pearsonà Value Interpretationà forà Computedà Mean |Weightedà Mean |Interpretation |Symbol | |0. 505-1. 500 |Never |N | |1. 505-2. 00 |Seldom |Se | |2. 505-3. 500 |Sometimes |So | |3. 505-4. 500 |Often |O | |4. 505-5. 500 |Always |A | 4. Testà ofà Hypothesis Tcà l = r Decisionà rule: Atà 5%à levelà ofà significance, Ifà tc
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.